Home » Special Case Sunny (Regio Rotterdam)

Special Case Sunny (Regio Rotterdam)

Sunny is een lief, knuffelig en sociaal ventje. Hij houdt van alles en iedereen. Hij houdt alleen niet van prikjes bij de dierenarts. Maar als het prikje klaar is, houdt hij ook weer van de dierenarts. Sunny is gevonden op straat. Hij zwief rond en mensen belden het asiel. Hij zag eruit als een zwerfhondje. Hij was gelukkig vriendelijk en sociaal. Helaas verscheen er een titter bij zijn Leishmaniatest, en dat is bijzonder in Bulgarije. Het is voor ons de eerste keer in alle jaren dat er een hondje uit Bulgarije positief is getest op Leishmania. Het is heel zeldzaam in het gebied waar wij mee samenwerken. Het komt vaker voor bij de honden uit Spanje, wij zijn er wel mee bekend en zullen Sunny dan ook verder gaan helpen. Gelukkig zijn zijn organen getest en in orde. Sunny verdient een heerlijk huis, als heerlijk hondje. Wij kunnen een adoptant alle informatie geven en helpen bij de aanschaf van Allopurinol. Dat krijgt hij voorlopig twee maal per dag.

Aangekomen in Nederland zien we een ongelofelijk lief hondje dat een zwaar verleden heeft. Sunny is duidelijk mishandeld in zijn verleden. Het is een lief dier, hij doet zijn best en is niet angstig voor mensen, maar als je bepaalde bewegingen maakt merk je dat het in zijn verleden zit. Nu is hij veilig en dat willen we graag zo houden. Voor Sunny bij voorkeur een huisje waar hij rustig behandeld wordt en niet teveel moet. We hebben Sunny grondig laten onderzoeken en hebben fotos laten maken van zijn poot. Hij heeft een oude breuk in zijn voorpoot en daar is verder niets meer aan te doen, je ziet het als hij loopt. Hij vindt wandelen wel leuk om te doen, soms op vier poten, soms op drie, maar hij geniet ervan.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Geinteresseerd? Neem contact met ons op!

Sunny (Regio Rotterdam)
Geboortedatum
23-03-2021
Geslacht