Home » Hoe kun je helpen

Hoe kun je helpen

Financieel:

Overmaken: Wij zijn ongelofelijk blij met gelddonaties. Eenmalig of structureel. Wij zullen altijd ons best doen het geld zo goed mogelijk te besteden zodat we er zoveel mogelijk dieren mee kunnen helpen. Onze bankrekening: NL32 ABNA 0857 4555 40 ten name van Stichting-Zilver.*

Periodieke gift: Wij hebben een ANBI status. Je kunt ons ook steunen door middel van een periodieke gift. Voor meer informatie, mail naar info@stichting-zilver.eu.*

Legaat: Met een legaat geeft u aan welk bedrag of voorwerp met financiële waarde voor Stichting Zilver bestemd is. Het overige deel van de nalatenschap wordt verdeeld onder de andere begunstigden.*

Mede-erfgenaam: Door Stichting Zilver een mede-erfgenaam te maken, ontvangt Stichting Zilver een percentage van de erfenis. De hoogte van het percentage hangt af van hoeveel erfgenamen u heeft aangewezen.*

Enige erfgenaam: U kunt Stichting Zilver in uw testament ook benoemen als enig erfgenaam. Uw gehele nalatenschap komt dan ten goede aan het werk van Stichting Zilver.*

*ANBI: Over een nalatenschap moet erfbelasting worden betaald. Dit heet successierecht. De hoogte van de erfbelasting hangt af van de familielijn. Als goed doel betaalt Stichting Zilver geen successierecht. Je nalatenschap komt dus geheel ten goede aan de dieren. Stichting Zilver ontvangt geen financiële steun van de overheid en is dus in haar voortbestaan volledig afhankelijk van donaties, giften en schenkingen. Een stichting met een ANBI-status hoeft geen erf- of schenkbelasting te betalen, zolang het geld voor het algemeen belang wordt gebruikt. Donateurs kunnen hun giften aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Voorwaarde is wel dat de gift in een overeenkomst wordt vastgelegd.

Shop voor ons:

Wij hebben een webshop waarin je kunt shoppen. De winst komt volledig ten goede van onze dieren. (KLIK HIER)

Shop voor ons bij ZOOPLUS. Een deel van je besteding zal door Zooplus via het partnerprogramma aan ons worden overgemaakt. (KLIK HIER

Via HelpFreely.org kan je shoppen bij meerdere webwinkels. Registreer, installeer een browserplugin en shop. Een percentage van de verkoop gaat als donatie naar stichting Zilver.

Speel mee en steun ons:

Speel mee met de Vriendenloterij. Kies je Stichting Zilver als goed doel, dan steun je ons maandelijks, én je maakt zelf ook kans op mooie geldprijzen! (KLIK HIER)

Donaties van goederen:

Wij verzenden jaarlijks heel veel dozen en pallets richting de asielen in het buitenland. Soms steunen wij ook Nederlandse projecten, meestal samenwerkingspartners. Wij zijn blij met donaties van goederen. In verband met onze werkzaamheden verzoeken wij donateurs van goederen de donaties zoveel mogelijk via de post naar ons toe te sturen. Stichting Zilver, Doedesstraat 53, 3022VC Rotterdam. Wij hebbben geen betaalde medewerkers en vrijwilligers werken onregelmatig en vaak vanuit huis. Op het kantoor wordt wel vaak gewerkt door de onderhuurder, waardoor het niet handig is als er onverwachts bezoek komt. Wij vragen je vriendelijk daar rekening mee te houden. Voor grotere donaties (donaties die niet in een doos passen en kunnen worden verzonden) vragen wij je om een email te sturen naar info@stichting-zilver.eu. Wij hebben een beperkte ruimte maar zullen altijd ons best doen donaties zo snel mogelijk aan te nemen.

Recycle voor ons:

Nog op het werk of thuis lege inktcartridges liggen? Zamel ze in en recycle ze via 123inkt.nl. Via hun recyclingprogramma kan je ze gratis opsturen, waarna de opbrengst als donatie gaat naar Stichting Zilver. Selecteer tijdens de recycle-aanvraag voor Stichting Zilver. Klik hier voor meer informatie.