Home » Special Case Woody gaat in permanente opvang bij Stichting Sannie Vleermuis

Special Case Woody gaat in permanente opvang bij Stichting Sannie Vleermuis

Naam   Woody
 Geboortedatum   2-11-2010
 Soort/Kleur   mix
 Grootte   klein, 6.5 kg
 Gezondheid   postief leishmania, erligia, epilepsie
 Karakter   lief, sociaal
Het zit de kleine Woody maar niet mee. Hij belande in Asoka Orihuela. Een zwaar asiel met heel veel dieren in kleine hokjes. Ze doen wat ze kunnen in het asiel, ze geven de dieren een zo goed mogelijk leven, maar dan blijft het daar zwaar. Hij had geluk, hij mocht eruit. Begin 2018 werd hij in België geadopteerd. Er moest nog glucantine gespoten worden (behandeling Leishmania) en een Belgische dierenarts heeft zijn tandjes gereinigd. Die dierenarts was alleen even vergeten zijn rotte tanden te trekken. Na een paar maandjes werd hij afgestaan. Ze hoefden hem niet meer. Hij kwam bij mij in de opvang en er werd geld ingezameld. Woody's tandjes werden door een goede dierenarts gereinigd en zijn bloed werd opnieuw getest. Leishmania was aanwezig, maar goed onder controle. De normale behandeling, allopurinol, en twee keer per jaar bloedonderzoek om de boel in de gaten te houden.

Woody werd opnieuw geadopteerd. Wat wil het geval, de arme drommel kwam medio mei alweer terug naar mij in de opvang. Het ging niet. Hij had inmiddels epilepsie en hoe zeer de adoptant ook goed voor hem wilde zorgen, het lukte niet. Dus, natuurlijk is hij dan welkom in de opvang. De volgende dag ben ik  (de opvang) meteen weer naar de dierenarts gegaan. Er moest onder narcose bloed afgenomen worden omdat er teveel vet op zijn borst zat. Zijn tanden zijn meteen weer gereinigd, maar omdat we niet precies wisten wat er met hem aan de hand was, zijn de slechte kiezen nog niet getrokken. Dat moet nog gebeuren en zullen we doen voor Woody naar zijn gouden mandje verhuist. Dat was de samenvatting tot nu toe.

Vandaag (22-5-2019) zijn de uitslagen van bloed en urineonderzoek binnengekomen en bekeken door zowel de Nederlandse als de Spaanse dokter. Leishmania is aanwezig maar stabiel (allopurinol dus). Hij heeft Erlichia (daar gaat hij nu 28 dagen Doxoral voor krijgen). In een week tijd heeft hij al twee epileptische aanvallen gehad. Morgen gaan we daarvoor naar de dokter, want dat is te behandelen met medicatie. Vervolgens moeten er nog tanden worden getrokken bij Woody. Daarna zal hij pas weer in aanmerking komen voor adoptie als Special Case. En dan verdient deze lieverd echt een vast plekje. Hij is lief, zachtaardig, vriendelijk welwillend en inderdaad, oud en niet soepel (hij kan bijvoorbeeld niet op en af de bank springen, je moet hem even helpen).

Woody is een Stichting Zilver projecthond. Hij zoekt mensen die hem willen steunen. Eenmalig en structureel. De rekeningen tot nu toe zijn betaald, waarbij we alle donateurs die hem al steunen en gesteund hebben enorm willen bedanken. Maar, hij zal nog een centje extra in zijn spaarpot nodig hebben. Wil je helpen? Dat is altijd welkom!

NL42 ABNA 0425 7257 23 tnv C.J. Burgemeester ovv Woody

Woody is levenslustig en is blij met jullie hulp. Op zijn eigen vriendelijke manier wil hij jullie heel erg bedanken voor de steun!

Is al in Nederland/Belgie   ja
 Kan met andere honden  ja
 Heeft andere hond nodig   nee
 Kan met katten   ja