Home » Special Case Rufo is Overleden

Special Case Rufo is Overleden

Rufo is een oudere hond, hij werd gevonden in een waterkanaal in de wijk La Murada. Toen hij aankwam kon hij niet eens bewegen, maar hij is veel verbeterd en nu gaat hij heel graag wandelen. Hij is een heel goede hond. In het asiel deelt Rufo zijn kooi op het moment van schrijven met twee puppy's en fungeert hij als hun vriendelijke oom/grootvader. Helaas zullen de puppies sneller een nieuw huisje vinden dan hij, dan krijgt hij weer nieuwe hok-genootjes. Hij heeft veel geduld met ze en is graag in de buurt van andere honden. Hij houdt van je aandacht. Het is gewoon niet juist dat hij zijn dagen in een asiel met kleine betonnen hokken moet eindigen. Hij moet zijn oude dagen genieten van een lekker warm huis en een fijne zachte mand.

Rufo op YouTube: Klik hier

*normaal gesproken worden al onze dieren gecastreerd / gesteriliseerd. Op dit moment vindt het asiel het niet verantwoord qua combinatie leeftijd, leishmania. Het zal besproken worden samen met een adoptant.

Uit de opvang in Nederland. We hebben Rufo meegenomen naar Nederland, zodat hij in ieder geval lekker tegen de verwarming aan kan liggen in de komende winter. Rufo is echt een projecthond. We geven hem in de eerste weken voornamelijk speciaal voer (Hills AD) om goed aan te sterken. Hij moet echt aankomen. Rufo krijgt hartmedicatie. Als hij wat aangesterkt is zullen we hem ook in Nederland laten onderzoeken. Hij heeft leishmania, maar dat is onder controle. In een nieuwe situatie kan hij overprikkeld raken en wat snauwen. Als hij zijn omgeving kent en vertrouwd is het een ongelofelijke lieverd en komt hij met zijn hoofdje naar je toe om een aaitje te krijgen. Hij heeft geluk gehad dat hij in het goede asiel is beland en dat hij daar al zo liefdevol is geholpen. Zijn volgende stap zal in Nederland zijn. Voorlopig kan Rufo alleen maar geplaatst worden bij iemand met veel ervaring. Wij zoeken geen huis voor hem waar geexperimenteerd wordt met medische behandelingen. Een hond met leishmania geef je bijvoorbeeld geen acupunctuur (en ja, dat hebben we in het verleden zien gebeuren). Wij danken onze vrienden van Dierendonatie voor de extra zorg voor Rufo. Dankzij hen krijgen wij een grote hoeveelheid Hills AD om zijn gezondheid verder op te krikken.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Rufo is Overleden
26-03-2013
man
mix