Home » Rosemary is Geadopteerd

Naam   Rosemary
 Geboortedatum   21-6-2019
 Grootte   klein, ca 6 kg
 Gezondheid   litteken op haar dij
 Karakter   lief, aanhankelijk, angstig
 Land van herkomst   Bulgarije (4)

Rosemary heeft een litteken op haar flank. Dat heeft helaas met haar beangstigende verleden te maken. Ze is een heel lief diertje. Aardig, aanhankelijk, lief maar ook breekbaar. Ze is gevoelig en delicaat. Ze heeft een heel donker verleden en is nog steeds bang als mensen iets met hun handen doen. Ze weten niet wat ze gaan doen. Ze zal niet bijten of grommen. Ze maakt zichzelf kleiner. Als ze je eenmaal vertrouwd gaat het over, maar ze zal op dit punt een angstig hondje blijven. Wij kunnen het hondje uit Bulgarije halen, maar helaas niet haar volledige verleden uit het hondje.

Rosemary was een waakhond aan de ketting. Ze werd niet goed behandeld. Ze kreeg niet genoeg eten. De eigenaar ontdekte op een ochtend dat ze puppies had. Het duurde een paar dagen voor hij besloot wat hij ermee moest. Hij nam de heel familie mee naar het asiel. "Jullie nemen ze, of ik laat ze met zijn allen achter in het bos om dood te gaan" waren zijn woorden. Ze bleven dus achter in het asiel.

Na dit verschrikkelijke leven belandde ze dus met haar pups in het asiel. De hele familie volledig in de stress. Ze bibberde en blafte. Ze werd een beetje met rust gelaten zodat ze bij kon komen. Nu vertrouwd ze de verzorgers en knuffelt ze met ze. Ze trekt haar oren naar achteren en gaat naar de grond als er nieuwe mensen komen. Toen onze verzorgster kennis met haar maakte duurde het een paar minuten voor ze vriendjes waren.

Op de foto zie je een kettingkje die is alleen maar gebruikt voor de foto sessie. Verder zit ze nu niet meer aan een ketting (in het asiel in Bulgarije is het zo vol dat er ook honden aan de ketting staan).

Haar ogen zijn op de foto wat waterig. Volgens de informatie die wij hebben is dat nu weg. Het kwam doordat er werkzaamheden plaatsvonden in het asiel waar ze last van had. Toen de werklieden weg waren, trok het vocht ook weer weg.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO.

Kan met kinderen   vanaf 12 jaar en rustig
 Adoptiekosten   375,-