Home » Perico is Geadopteerd in Spanje

Grootte   groot
 Gezondheid   leishmania positief
 Karakter   vriendelijk, vrolijk
 Land van herkomst   Spanje (O)

Perico is positief getest in leishmania. In het asiel heeft hij daar een glucantine kuur voor gehad. Die is goed aangeslagen. Hij is een vriendelijke jongen. Hij loopt graag mee aan de lijn met de vrijwilligers in het asiel. Ze omschrijven hem als een heel lieve Duitse Herder. In het asiel lopen geen kinderen rond, er wordt verwacht dat hij goed met kinderen om kan gaan, wij vragen een adoptant met jonge kinderen om alleen te reageren als hij / zij al ervaring heeft met honden. Haal sowieso nooit een hond in huis voor de kinderen. Dieren worden verzorgd en uitgelaten door de volwassenen in het gezin.

Er is weinig over zijn achtergrond bekend. Hij is naar het asiel gebracht door zijn eigenaar toen ze hoorden dat hij de rest van zijn leven tabletjes nodig zou hebben (allopurinol kost in spanje ongeveer 3 euro per maand voor een hond van zijn grootte.).

Adoptanten van een hond met leishmania moeten rekening houden met wat meer kosten. Er zal iedere jaar een bloedonderzoek moeten worden gedaan en de ziekte moet gemonitord worden door een ervaren dierenarts die bekend is met de procedures. Uiteraard zullen wij een adoptant daar ook bij begeleiden.

* aantekening vanuit Zilver. In dit asiel zitten erg veel honden en katten. Ze worden erg goed verzorgd, maar door de hoeveelheid krijgen ze slechts een beperkte tijd buiten de hokken. Een adoptant zal de hond wat tijd moeten geven om tot rust te komen.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Kan met andere honden  ja
 Heeft andere hond nodig   nee
 Kan met katten   onbekend