Home » Panda - 2 is Geadopteerd

Panda - 2 is Geadopteerd

Panda is een verhaal apart. Wij werden in oktober 2023 gevraagd of we wilden helpen met het opvangen van één of een paar honden uit Bali. Ze waren in Duitsland in beslag genomen en zaten daar in de opslag. Hoewel ook wij behoorlijk vol zitten en niet heel veel kunnen betekenen maakten we voor dit geval een utizondering. Wij werden in contact gebracht met een dame uit Indonesie, waar Panda vandaan komt. Ze vroeg onze hulp voor een tweetal honden. De andere drie honden zouden vanuit de opslag wel naar hun originele adoptanten gaan. Panda was één van de honden waar hulp voor nodig was. Aanvankelijk zou hij komen, en dan weer niet, en dan weer wel. We hebben het even afgewacht. 2 december zou de grote dag zijn en kort daarvoor kregen wij het bericht dat Panda naar een nieuw huis zou gaan. Wat ons betreft uiteraard prima, we hebben ook onze andere dieren. We willen alleen voorkomen dat Panda teruggevlogen wordt naar Indonesie. Nog geen 24 uur nadat Panda uit de opslag is vrijgegeven en aangekomen is in zijn nieuwe huis krijgen we opnieuw bericht. Ze willen hem toch niet meer en hij moet weg. Waar hij zat was onduidelijk, dat zou eerst in de buurt van Keulen zijn, later werd het in de buurt van Hanover. En de adoptanten waren zeker niet bereid wie dan ook tegemoet te reiden. Dierenambunance De Ronde Venen sprong onmiddelijk te hulp. Binnen een uur was er iemand in een Ambulance onderweg om Panda op te halen in Duitsland. Daarmee hebben zij nog meer gedraai met het arme dier weten te voorkomen.

Inmiddels is Panda aangekomen bij zijn gastgezin. Zo kort na de reis nog ongelofelijk onzeker. Hij nam gelukkig meteen dankbaar voer aan en hij is behoorlijk mollig te noemen, hij heeft goed eten gehad. Hij heeft een prachtige zachte vacht en het uiterlijk van een kruising dalmatier (kleuren), Herder (bouw) en dan een behoorlijk stuk kleiner. Het is een leuk diertje. Hij is waarschijnlijk doof of grotendeels doof. Bij binnenkomst reageerde hij wel op de luide blaf van een andere hond. Maar op knippen in je vingers en andere geluiden reageert hij weer niet. Wij zullen Panda nog laten onderzoeken door een Nederlandse dierenarts en wij zullen hem een mooi Europees paspoort aan laten meten. Uiteraard zullen we hem ook nog laten importeren en zodra we meer over zijn karakter weten zal zijn profiel op onze website worden aangepast. Voor nu volgen we de informatie vanuit het asiel.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Panda - 2 is Geadopteerd
23-01-2023