Home » Pablo en Pedro Geadopteerd in Spanje

Soort/Kleur   Podenco, rood
 Grootte   groot
 Karakter   lief, aanhankelijk, energiek

Gezondheid: bij beiden goed, ontwormd, gevaccineerd, gecastreerd en getest (negatief op leishmania, onlangs beiden positief op erhlichia en eentje positief op rikettsia. Daarvoor zijn ze behandeld en dat is nu slapend)

Pablo werd gevonden buiten het dorp. We werden gebeld en zijn hem gaan halen. Enkele dagen later werden we weer gebeld dat er op dezelfde plek een hond liep en dus gingen we er naar toe om die hond op te halen. Toen we ermee in het asiel kwamen dachten we, hé, daar hebben we er al één van!!! We hebben ze bij elkaar gezet en ze herkenden elkaar meteen! Zo mooi om te zien. We zijn ervan overtuigd dat het broertjes zijn. Ze zijn even oud en lijken precies op elkaar.

In het begin vonden ze het moeilijk in het asiel. We weten natuurlijk ook niet waar ze vandaan komen. Na verloop van tijd werden ze rustiger en nu zijn het hele rustige leuke jongens. Pablo is inmiddels wat dikker geworden, maar dat zal wel minder worden als ze voldoende beweging gaan krijgen.

Op sommige foto´s zie je Pablo met rode halsband. Op andere  foto´s zie je Pedro met blauwe halsband. Pedro heeft wit op zijn borst. Pablo heeft dat niet. Ze lopen heel goed aan de lijn en vinden het ook leuk om mee uit te gaan met de vrijwilligsters.

Onlangs waren ze mee naar een event in het dorp en daar hebben Pablo en Pedro zich voorbeeldig gedragen. Ze zijn heel goed met kinderen. Lieten alles toe. Ze hadden geen enkel probleem met andere honden en lieten zich door iedereen aaien.

Pablo en Pedro zijn 8 pootjes op één buik. Ze zijn altijd samen en we vinden het geen goed idee om ze uit elkaar te halen. Al weten we dat dat een speld in een hooiberg is. Maar ze zijn echt leuk samen en zoeken elkaar vaak op als ze buiten zijn. We zoeken een leuke familie met een tuin en een groot hart.

Adoptiebijdrage is inclusief vaccinatie, chip, paspoortjes, bloedonderzoek (negatief), castratie, vlucht naar Nederland of België.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Buitenruimte nodig   ja
 Kan met andere honden  ja
 Heeft andere hond nodig   ja, elkaar