Home » Mike - 3 is Overleden

Soort/Kleur   mix
 Grootte   normaal
 Karakter   bang, schrikkerig
 Land van herkomst   Bulgarije (4)

Mike is een knuffelige, vriendelijke, lieve kater. Hij is socaal van karakter en gedraagt zich rustig. Hij is dol op speeltjes en mensen. Hij zal zich in het begin wat verstoppen en is wat meer voorzichtig dan de meeste katten waar wij een huisje voor zoeken.

Uit de opvang in Nederland. Mike kwam aan in Nederland en omdat hij nog niet geadopteerd was en er geen gastgezin beschikbaar was waar hij rustig begeleid kon worden, kwam hij in een groep in de opvang. Daar floreert hij niet. Hij vindt het prima tussen de katten maar dat mens vindt hij maar niets. We laten hem zijn ding doen en zorgen dat hij eten en drinken en een kattenbak heeft. We hopen dat hij op een later moment nog bij gaat draaien, maar dat zal nog een tijdje duren. Hij laat zich wel steeds vaker zien en komt steeds dichterbij.

Een man had acht katten. Hij verkocht zijn huis en geheel Bulgaarse stijl liet hij de katten achter bij het huis. Op straat. Zonder liefde en verzorging. Gelukkig gingen de buren voor de katjes zorgen, ze zochten naar een oplossing. De katten waren in shock. Ze liepen luid te miauwen en zwierven op straat. het gebeurde in een klein dorpje vlak bij Burgas in Bulgarije. Een locale rescuer belde onze vriendin en vertelde het verhaal. Ze kon de katjes wel tijdelijk opvangen maar niet blijvend. De rescuer zorgde goed voor de diertjes, zodat ze tot rust kwamen en de liefde van een mens meekregen voor hun grote reis naar Nederland.

Mike op YouTube: Klik hier

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), FIV & FelV test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen inclusief import.

De katten worden uitgegeven in een Ferplast Atlas 10 boxje. Deze wordt door de adoptant betaald, we rekenen de inkoopprijs door  (17,50 euro). De adoptant kan ervoor kiezen de box terug te sturen en krijgt dan 15 euro van het aankoopbedrag terug.

De administratiekosten die wij in rekening brengen is 25 euro per dier. Dat bedrag gebruiken wij voor de website, de huur van ons pand, telefoon en internetkosten, gas, water, licht, registraties bij de RVO, NVWA, EHerkenning en allerlei andere zaken waar we mee te maken hebben.

Na aankomst in Nederland worden de dieren door ons geïmporteerd. Ook wordt de eerste chipregistratie door ons gedaan. De adoptant moet de chip na adoptie en ontvangst van de gegevens op zijn of haar eigen naam overschrijven.

Is al in Nederland   ja
 Buitenruimte nodig   nee, binnen houden of afgesloten tuin / balkon
 Kan met kinderen   ja, mits rustig
 Kan met andere katten  ja