Home » Malcho - 2 is Gereserveerd

Malcho - 2 is Gereserveerd

Malcho is een lief hondje dat dol is op aanhalen en aaien. Hij is gericht op zijn (foster)gezin. Vreemde mensen, daar is hij niet zo dol op. Voor zijn gezin is hij een echte knuffelkous. Hij komt bij je en vraagt om aandacht. Hij zit graag bij je op schoot. Waarschijnlijk was hij in Bulgarije een huishondje, niet in een tuin zoals gebruikelijk is in het gebied waar hij vandaan komt. Hij is blij als het gastgezin opstaat of thuiskomt. Hij verwelkomt ze enthousiast. Hij is dankbaar met alle aandacht die hij krijgt. Hij is goed met de kinderen. In het asiel namen sommige mensen hun kinderen mee, dat vond hij geweldig. Hij kan goed overweg met katten en andere honden. In Nederland moet hij wel een beetje wennen aan onze drukke straten en mensen die dicht bij elkaar gaan staan. Hij heeft liever een wat rustigere omgeving.

Malcho is achergelaten in een stadje in Bulgarije. Er zijn mensen die zagen dat een auto stopte, een man pakte de blije hond op uit de auto, bond hem aan een boom en reed weg. In Bulgarije gaat het allemaal een beetje anders dan hier in Nederland. De dader zal nooit gestraft worden. Onze rescue vriendin Lily is gebeld en zij is meteen naar Malcho gegaan om hem op te halen. Hij is klein maar er is geen fostergezin beschikbaar dus hij moest naar het gemeenteasiel en dat is geen veilige plek voor een kleintje. Malcho is het bulgaars voor klein.

Inmiddels zit Malcho in een gastgezin in Nederland. Hij logeert in een gezin met kind, hond en kat. Hij doet het super. Als er iets gebeurd dat hij nog niet kent kan hij soms even schrikken maar zijn nieuwsgierigheid overwint het altijd weer. Hij is heel energiek en is dol op wandelen. Hij gebruikt zijn neus graag en hij zou zeer geschikt zijn voor snuffel en speur spelletjes (hersenwerk).

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Malcho - 2
27-11-2022