Home » Lizzy is Geadopteerd in Spanje

Lizzy Daniela_MG_6766
87611193_1144450055938613_3767179720139997184_n
next arrow

Lizzy is op het eerste zich absoluut een vrolijke meid. Ze is dol op spelen met speeltjes en de honden in de (opvang)roedel. Wel is ze wat angstig als je bijvoorbeeld je stem verheft of plotselinge bewegingen maakt. We zoeken voor Lizzy een ervaren baasje die snapt hoe een terrierhoofd in elkaar zit. Een beetje eigenwijs, koppig, maar ook ongelofelijk trouw en een hond die alles wil doen om haar baasje veilig te houden.

Lizzy was in Nederland geadopteerd via een andere stichting. Ze komt oorspronkelijk uit het voor ons samenwerkende asiel Asoka. Ze woont al sinds ze pup is in Nederland.

In Nederland ging het niet in het gezin waar ze in woonde. De buurtgenoten lieten de honden los op haar afrennen, ondanks het verzoek van de eigenaar dat niet te doen. Als Lizzy dan aan de lijn liep gaf dat een enorme stress bij mens en dier. In die situatie ging ze van zich afbijten. Ze heeft dan ook een duidelijke leider nodig. Iemand die van nature uitstraalt de situatie in de hand te hebben, zodat Lizzy zich niet geroepen voelt haar mens te verdedigen.

Nadat Lizzy bij ons in de opvang kwam, is ze getest door een ervaren samenwerkende gedragsdeskundige. Er kwamen geen gekke gedragingen naar voren. Wel is duidelijk dat ze zichzelf heeft aangeleerd dat als ze zich onzeker voelt, ze in de vechthouding gaat. Haar eerste natuurlijke reactie is een reactie van vluchten of de situatie uit de weg gaan. Maar... als dat niet kan, dan zal ze zichzelf en haar familie verdedigen.

Lizzy is door omstandigheden mee op vakantie in Spanje, waar ze ook weer even op bezoek is geweest in "haar asiel". Natuurlijk kent ze het niet meer, het is al heel lang geleden dat ze hier vertrok, maar ze is met de hondengroep op de wei geweest en eigenlijk tegen onze verwachting in, vond ze dat leuk. Een huis waar één of meerdere stabiele (grote) honden aanwezig zijn, zou wellicht een optie voor haar kunnen zijn. Lizzy kan zeker niet met katten samen.

Lizzy zoekt een huis waarin ze hond kan zijn. Ze is actief, gaat er graag op uit, ze is slim en kan goed dingen leren. Ze wil voor je werken, als je haar hart voor je gewonnen hebt.

Tijdens de vakantie in Spanje leek Lizzy naar Duitsland te kunnen verhuizen, maar daar kwam een totale lockdown tussen. Lizzy bleef in het asiel om daar te wachten op haar bus naar Duitsland, maar het ging mis in de groep. Ze raakte overprikkeld en viel een (onderdanige) hond aan. Daardoor ging haar adoptie in Duitsland niet door. Er woonden meer honden in dat gezin, en de angst voor incidenten was te groot. Ze zit gelukkig in een heel goed asiel waar ze nu samenwoont met een groepje stabiele ppp's. Dat gaat heel goed. Ze heeft sindsdien in die groep al maanden geen incidenten meer gehad. We willen Lizzy heel graag aan een goed huisje helpen, maar de adoptant moet zich van tevoren beseffen dat Lizzy geen hond is voor een drukke (overprikkelende) omgeving. Een omgeving waar veel ruimge is (grote tuin bijvoorbeeld en landelijk) zonder katten en onderdanige / kleine honden zou perfect voor haar zijn.

Adoptiebijdrage is inclusief vaccinatie, chip, Europees paspoort, bloedonderzoek (negatief), castratie, reis naar Nederland en verplichte administratieve handelingen.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Kan met andere honden  ja, zie omschrijving
 Heeft andere hond nodig   nee
 Kan met katten   nee