Home » Ivana is Geadopteerd in Spanje

Geboortedatum   8-3-2010
 Grootte   groot
 Karakter   sociaal
 Land van herkomst   Spanje (3)

Ivana is sociaal met andere honden, sociaal met de mensen die ze kent, kijkt de kat uit de boom bij nieuwe mensen. Om die reden plaatsen we haar liever niet bij kleine kinderen.

Ivana heeft twee jaar rondgelopen op de campo. Het asiel werd regelmatig gebeld dat er een hond los liep en steeds betrof het dezelfde hond. Ivana was slim en liet zich niet vangen. Het asiel heeft het geprobeerd met een vangkooi, met een lasso, met slaappillen en met vertrouwen winnen door middel van elke dag eten brengen. Geen van deze pogingen lukte. Ze vond haar leventje wel lekker zo. Het was duidelijk dat het geen jonge hond meer was, maar ze raakte toch eens in de zoveel tijd weer loops. Dan had ze een hele zwerm bewonderaars achter zich aan. Alle ongecastreerde heertjes uit de buurt kwamen gezellig bij haar in het veld liggen. Hun eigenaars hielden ze niet binnen. Ivana vond de aandacht heerlijk. En het vrije leventje. Het is een geluk bij een ongeluk was dat ze nooit zwanger is geraakt in die periode.

De vrijwilligers van het asiel die bij toerbeurt eten kwamen brengen begroette ze heel blij en opgewekt. Ze bleef op afstand maar ze liet wel merken dat ze blij was. Als degene dan afstand van de voerplek nam ging ze eten. Ze deelde haar eten zelfs met haar pluizige aanbidders.

Uiteindelijk is ze met haast een overdosis aan slaappillen toch gevangen. Het was eigenlijk heel zielig maar ze kon ook niet in dat veld blijven wonen. De omwonende vonden haar een last, dus ze moest weg. Er werd gedreigd haar om te leggen. Dat zou verschrikkelijk geweest zijn.

Toen ze eenmaal in het asiel was, heeft ze minstens een week in een mand met zachte dekens gelegen en kwam er niet uit. Na verloop van tijd kwam ze toch wat bij en inmiddels is ze helemaal gewend aan de routine van het asiel. Ze gaat elke dag naar buiten met een groep vriendjes. Ze ligt dan lekker in de zon en snuffelt wat rond. Ze gaat mee wandelen  buiten het asiel met de vrijwilligers. Dat vindt ze geweldig en tegenwoordig staat ze te trappelen als ze de wandelaars ziet.

Voor Ivana zoeken we een rustig huis met een veilige tuin. Een of meerdere honden in huis is geen bezwaar. Een sociale hond is zelfs een pre. Kleine kinderen zijn niet zo´n goed idee voor Ivana, omdat ze nog wel iets onzeker is. Ivan is negatief getest op Middellandse zeeziektes en uiteraard gesteriliseerd.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Kan met kinderen   vanaf 12 jaar
 Kan met andere honden  ja
 Heeft andere hond nodig   nee