Home » Guisante

Guisante

Guisante is samen met zijn broertjes Aguacate, Tomate, Pepino en Romero gedumpt bij het asiel. Ze waren toen ongeveer drie maanden oud. Toen de verzorgers aankwamen vonden ze drie van de kleintjes op de parkeerplaats aan de voorkant van het asiel. Ze renden daar wat in het rond. Later op de dag vonden de asielmedewerkers nog twee kittens in de bosjes.

Guisante is een hele sociale kat, in het begin is hij even verlegen. Hij is speels en is dol op aaitjes en samen knipogen. Hij is ook onafhankelijk, hij loopt niet continu achter je aan. Als je zit te werken of ergens mee bezig bent dan vindt hij het wel leuk om naar je te zitten kijken. Guisante wil minimaal één andere poes of kater bij zich hebben. Hij houdt van katten. Hij slaapt samen met ze en speelt met ze. Hij heeft een onderdanig karakter en kan met iedereen overweg. Na een verhuizing zal hij waarschijnlijk een tijdje onzeker zijn.

Uit de opvang in Nederland. Guisante is een lief, zachtmoedig diertje. Na een paar dagen verlegen zijn kwam hij goed los. Hij is dol op het spelletje "knipoogjes geven". Als je knipoogt, knipoogt hij terug. Hij laat zich graag beschermen door zijn grote broers, maar zou het ook goed doen bij vrijwel alle andere katten. Ze moeten gewoon lief voor hem zijn, hij is te zacht van karaker voor een vreemde kat die hem zou domineren. Hij is zachtmoedig, gevoelig en als hij eenmaal een tijdje met je heeft geknipoogt, ontwikkel je een bijzondere band met hem. Wij vinden dat hij een pracht van een pootje heeft met een geweldige tekening. En ook zijn mooie witte snorharen, dat vinden wij ongelofelijk lief aan deze jongen.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), FIV & FelV test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen inclusief import.

De katten worden uitgegeven in een Ferplast Atlas 10 boxje. Deze wordt door de adoptant betaald, we rekenen de inkoopprijs door  (17,50 euro). De adoptant kan ervoor kiezen de box terug te sturen en krijgt dan 15 euro van het aankoopbedrag terug.

De administratiekosten die wij in rekening brengen is 27,50 euro per dier. Dat bedrag gebruiken wij voor de website, de huur van ons pand, telefoon en internetkosten, gas, water, licht, registraties bij de RVO, NVWA, EHerkenning en allerlei andere zaken waar we mee te maken hebben. Hij kan net als zijn broers prima klimmen en zit graag in een mandje een beetje toe te kijken wat er allemaal gebeurd. Tomate is de grootste en de dikste uit het nest, Guisante is verreweg de kleinste. Soms zit Tomate hem uit te broeden als een kip op zijn nest. Het is super schattig om ze zo te zien. Guisante heeft een onderdanig karakter en doet geen vlieg kwaad.

Na aankomst in Nederland worden de dieren door ons geïmporteerd. Ook wordt de eerste chipregistratie door ons gedaan. De adoptant moet de chip na adoptie en ontvangst van de gegevens op zijn of haar eigen naam overschrijven.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver.

Guisante
25-04-2023
man
Mix
klein
Goed
Lief, aanhankelijk, voorzichtig
Spanje (1)

Nee, binnen houden of afgesloten tuin / balkon
Ja, mits rustig
Kan met andere katten?
Heeft een andere kat nodig?
Ja, Een van zijn broertjes of minimaal 1 andere sociale kat
Kan met honden?