Home » Fox is Geadopteerd

Soort/Kleur   podenco
 Grootte   groot (60cm)
 Karakter   lief, zachtaardig

Fox is gevonden in zijn eentje ronddolend op straat. Iemand heeft hem gevangen en mee naar huis genomen. Bij diegene is hij een paar dagen thuis geweest. Fox was broodmager.

Nu is hij in het asiel. Fox krijgt stukje bij beetje vertrouwen in de vrijwilligers. Hij is nog erg op zijn hoede, maar als je rustig zit en hem naar je toe laat komen begint hij toch wel aan je te snuffelen. Als je niet te snel je hand naar hem uitsteekt maar rustig aan doet laat hij zich ook aaien. Fox is er nog niet zo lang en we hebben het vertrouwen dat het wel goed komt met deze leuke knul. Hij kan prima overweg met andere honden.

Inmiddels is Fox gearriveerd in Nederland en wat doet hij het knap! Fox is absoluut nog niet helemaal klaar, maar hij is veel minder angstig dan we gedacht hadden. Hij is vriendelijk, zachtaardig en welwillend. Hij moet van alles leren, maar het is echt een lief dier. In de opvangroedel trekt hij zich voornamelijk op aan de grote rustige berghond. Hij voelt zich duidelijk bij hem op zijn gemak. We zoeken dan ook een huis met een stabiele rustige hond.

Adoptiebijdrage is inclusief enten, chip, rabius, Europees paspoort, castratie, test (negatief in Middellandse Zeeziekten), vlucht naar Nederland

Voor Fox is een verzekering afgesloten bij Reaal Dier en Zorg. Daarmee is het eigen risico volledig op €0,- gezet en worden onverhoopte medische kosten 90% gedekt. Ook hebben wij meteen de module tandverzekering aangezet, daarmee worden ook de tandkosten goed gedekt. Deze verzekering zal worden overgenomen door de adoptant, de maandpremie bedraagt €44,41. De verzekering kan na een jaar worden stopgezet.n

Is al in Nederland/Belgie   ja
 Kan met kinderen   vanaf 12 jaar