Home » Dobri is Geadopteerd

Dobri is Geadopteerd

Dobri betekent Goed in Bulgarije, waar hij vandaan komt. Hij is gevonden met een lidteken op zijn buik van een operatie, maar waar die operatie voor was is niet bekend. Hij is zo gevonden. Hij had hartworm, daar is hij voor behandeld en gelukkig is hij volledig genezen. Door de rescuer wordt hij omschreven als een geweldige hond. Hij is ongelofelijk leuk en lief voor zijn mensen (op dit moment zijn gastgezin in Bulgarije). Als je koffie drinkt komt hij gezellig met zijn kop op schoot zitten (niet schooien), Hij wil graag bij je zijn. Hij kan ook een tijdje alleen zijn. Hij is heel slim. Hij heeft nog nooit gepoept of geplast in het huis van de foster. Hij wacht. Ze zijn er in Bulgarije zeker van dat hij ooit een huishond is geweest die om een of andere reden op straat is beland. Hij logeert bij de buren van de moeder van onze rescuer. Iedere ochtend doet zij yoga en Dobri komt dan kijken en meedoen. Hij rekt zich gezellig mee uit.

Het is dat de moeder van onze rescuer geen hond kan houden omdat ze haar balans verliest bij het uitlaten, anders was hij bij haar gebleven. Ze zijn dol op Dobri. Buiten speelt hij als een energieke hond, hij is sociaal, wel met vriendjes spelen en is dol op een stukje rennen. Hij kan op commando zitten en pootjes geven (moet je wel even Bulgaars leren of hem de Nederlandse vertaling met wat koekjes aanleren). Na de wandeling krijgt hij daar brood met pate (hondenpate, natvoer). Hij loopt direct na de wandeling naar zijn bakje en wacht op wat lekkers. Hij heeft de hele dag brokken staan en kan eten wanneer hij wil. Hij overeet zich niet, hij eet wanneer hij trek heeft. In huis is hij rustig en aanhankelijk. Hij is perfect en makkelijk om mee samen te wonen.

Vorige winter was onze rescuer onderweg met verwarmingen naar de gastgezinnen, toen een hond uit het niets verscheen. Het was koud en donker, een uur of zeven in de avond. De hond was extreem vriendelijk. Mager, dat wel. De rescuer probeerde hem in de auto te zetten, maar hij sprong er weer uit en ze liet hem. Ze had eigenlijk ook geen opvangplek en kon ook niet zoveel doen. Ze stratte de auto maar zag Dobri tussen de autos over straat rennen. Hij had geen idee wat hij aan het doen was. Ze stopte het verkeer en samen met een andere vrouw stopte ze hem in de auto. Ze belde het gemeenteasiel. De volgende dag zou hij mogen komen, ze moesten wat honden verplaatsen om een kooi te maken met honden waar hij bij zou kunnen. Ze vroeg aan haar moeder hem een nachtje bij zich te houden. Terwijl ze reden viel hij in slaap. Hij was schattig om te zien. Zijn hoofdje viel neer als dat van een kind.

Ze wilde hem niet wakker maken met zijn neervallende oogleden. Ze droeg hem naar boven, de trap op naar het apartement. Ze realiseerde zich op dat moment dat deze hond het niet zou gaan overleven in het overvolle asiel. Ze vroeg haar moeder hem te fosteren, maar die kan niet goed lopen, ze trilt en lopen doet haar pijn, dus er moesten continu mensen langsgestuurd worden om hem uit te laten.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Dobri is Geadopteerd
10-05-2020