Home » Chop is Geadopteerd

Geslacht   man
 Soort/Kleur   Dobberman mix
 Grootte   Stevige medium
 Karakter   puber, verder lief, lomp
Chipi (geadopteerd in België) en Chop zijn afgegeven aan het asiel. De mensen zeiden dat ze er al twee hadden en dat was genoeg. In ieder geval hebben ze ze afgegeven en niet zomaar op straat gezet. Waarschijnlijk is het een dobberman mix. Ze hadden zware giardia die moeilijk onder controle te krijgen was, daardoor hebben ze vrij lang in een kennel gezeten, terwijl het een energiek duo is.

Chipi en Chop waren nog heel klein toen ze binnenkwamen. Ze zijn heel sociaal en lief. Ze moeten nog veel leren, maar willen dat ook graag. Chop zoekt een familie die bekend is met deze rassen en consequent is. Met hem naar een hondenschool gaan is zeer gewenst.

Chop was via een andere stichting geadopteerd in België, maar de adoptanten kregen onvoldoende grip op hem in combinatie met een gezin met kleine kinderen en nog een andere jonge reu. Chop heeft een ervaren begeleiding nodig en als er een andere hond in huis is, is het gewenst dat die hond stabiel is en duidelijke leiding geeft. Chop is aan het puberen en zoekt zijn grenzen op. Hij heeft veel energie, hij is niet geschikt voor een flatje en hij heeft een mens nodig die veel met hem gaat ondernemen. Wij raden absoluut een hondencursus aan.

2020 begint voor Chop niet best. Helaas kan hij door onvoorziene omstandigheden wederom niet bij zijn adoptanten blijven. Hij zit inmiddels uiteraard vol in de puberteit. Een kereltje van een jaar en een ruime maand. Hij zoekt opnieuw een Gouden mand. Chop is lief met mensen, kinderen, wat lomp met andere honden en met katten vinden we geen goed idee. Hij is super energiek en heeft echt heel veel beweging en uitdaging nodig. Hij ging elke dag naar het bos, en dat was echt lekker, maar vijf keer naar het bos is wat hem betreft eigenlijk een stuk beter.

Adoptiebijdrage is inclusief enten, chip, rabius, Europees paspoort, castratie, reis en verblijf naar en in Nederland.

Voor Chop is een verzekering afgesloten bij Reaal Dier en Zorg. Daarmee is het eigen risico volledig op €0,- gezet en worden onverhoopte medische kosten 90% gedekt. Ook hebben wij meteen de module tandverzekering aangezet, daarmee worden ook de tandkosten goed gedekt. Deze verzekering zal worden overgenomen door de adoptant, de maandpremie bedraagt €47,84. De verzekering kan na een jaar worden stopgezet.

Is al in Nederland/Belgie   ja, Nederland
 Buitenruimte nodig   ja
 Kan met kinderen   ouder dan 12
 Kan met andere honden  liever niet, of honden die even lomp als Chop zijn