Home » Chico - 2

Soort/Kleur   mix
 Grootte   groot
 Gezondheid   geen tanden
 Karakter   rustig, in het begin wantrouwig (zie video), na een tijdje aanhankelijk
 Land van herkomst   Bulgarije (4)

Chico is een kater op leeftijd en hij heeft geen tanden meer. Hij heeft een rustig karakter en zal in het begin wantrouwen. Zie daar ook de youtube video voor. Hij houdt eigenlijk heel erg van aaien. Op straat was hij de koning. De vrouw die deze colonie eten gaf mocht hem zeker niet aanraken. Tot er iets gebeurde dat dat veranderde. Hij werd afhankelijk van mensen. De rescuer heeft zijn vertrouwen gewonnen. Hij doet haar nooit pijn, bijt niet, haalt niet uit. Soms blaast hij naar haar. Een gewoonte die hij heeft overgehouden uit de tijd dat mensen hem sloegen en schopten om weg te gaan. Nu kan hij in de opvang de hele dag slapen, hij krijgt een schoon bedje, eten, iemand die laat zien van hem te houden, zonder een voorwaarde aan hem te stellen.

Jarenlang leefde hij bij de boekenwinkel van een vriend van de rescuer. Princes Silvia komt daar ook vandaan. Hij begon opeens af te vallen en dat ging rap. Ze zag dat zijn bekje pijn deed. Er kwam speeksel uit zijn mond. Ze zei het tegen de rescuer... Die zei haar dat hij onmiddelijk naar de kliniek moest voor hulp. Alle tanden waren in vreselijke toestand. Ze werde allemaal getrokken. Het was koud buiten. Winter stond voor de deur stond.... De rescuer vertelde haar vriendin dat hij niet meer op straat zou komen.... Hij zou dat niet overleven. Oud en tandeloos op een plek met veel katten en mensen die hem in het verleden al hebben misbruikt en mishandeld.

De grote groep van 70 katten was duidelijk geen plezier voor hem. Zodra de rescuer binnen kwam stond hij bij de deur tegen haar te schreeuwen. Dat gebeurde meerdere dagen achter elkaar. Ze nam hem mee naar de dierenarts - niets aan de hand en ik nam hem mee naar huis om te observeren.... En hij stopte met schreeuwen. Nu is hij thuis, dat heeft hij zelf naar zijn poot gezet. Het is een lieverd. Ze weet dat hij niet welkom was bij de mensen waar hij heeft gewoond en hij heeft een moeilijk leven omdat hij groot en sterk was. Nu is hij oud en moe en verdient hij een rustige plek om een vredig leven te leiden. Zonder al teveel verwachtingen en met veel ervaring en begrip.

Chico op YouTube: Klik hier

Dit is de update van de oude jongen Chico vanuit Bulgarije (vertaald vanuit de verzorgster):

"Chico had een kleine depressie en gebruikte antidepressiva, en ik maak geen grapje. Hij stopte met eten en we moesten hem vele malen bloedonderzoek laten doen. Zijn gezondheidstoestand werd regelmatig gecontroleerd en hij stond lange tijd onder reguliere dierenartscontrole, maar de resultaten waren altijd zeer goed. Antidepressiva (de naam vergeten) zijn als druppels in het oor. Hij begon te eten toen we de druppels gebruikten. Dierenartsen denken dat hij gebrek aan aandacht heeft gehad.... aangezien hij de laatste tijd altijd in de buurt van mensen wil zijn. Als hij geadopteerd wordt, kan het verstandig zijn om wat druppels mee te sturen voor het geval dat hij terug valt. Hij is nu heel knuffelig, zoekt altijd contact, loopt met je mee, duwt je om hem te strelen, miauwt naar je en wacht tot je hem knuffelt. Hij vindt het heerlijk om op zijn hoofd geaaid te worden 🩵 Hij is nu een lieve oude man die veel liefde wil!"

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), FIV & FelV test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen inclusief import.

De katten worden uitgegeven in een Ferplast Atlas 10 boxje. Deze wordt door de adoptant betaald, we rekenen de inkoopprijs door  (17,50 euro). De adoptant kan ervoor kiezen de box terug te sturen en krijgt dan 15 euro van het aankoopbedrag terug.

De administratiekosten die wij in rekening brengen is 25 euro per dier. Dat bedrag gebruiken wij voor de website, de huur van ons pand, telefoon en internetkosten, gas, water, licht, registraties bij de RVO, NVWA, EHerkenning en allerlei andere zaken waar we mee te maken hebben.

Na aankomst in Nederland worden de dieren door ons geïmporteerd. Ook wordt de eerste chipregistratie door ons gedaan. De adoptant moet de chip na adoptie en ontvangst van de gegevens op zijn of haar eigen naam overschrijven.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Buitenruimte nodig   nee, binnen houden of afgesloten tuin / balkon
 Kan met kinderen   ja, mits rustig en niet met de poes willen spelen
 Kan met andere katten  ja