Home » Carmen is Geadopteerd

Carmen is Geadopteerd

Twee van onze poezen werden in 2020 geadopteerd. Sweetie en Matthew. Ze waren dolgelukkig met hun mens en hun twee nieuwe vriendjes. Plotseling overleed hun mens en de vier poezen bleven alleen achter in een huis. Gelukkig wisten Sweetie en Matthew hun weg terug naar de stichting te vinden en natuurlijk lieten we ook hun vriendjes niet achter. We wisten niets over deze poezen. Uren en uren belden we met verschillende dierenartsen en zo wisten we in ieder geval wie ze niet waren. Maar wie ze wel zijn, dat bleef een groot raadsel. Geen dierenarts in de regio die ons daar iets over kon vertellen. Er kwamen niet zoveel mensen over de vloer dus ook dat was een lastig verhaal. We hebben de poezen meegenomen naar een dierenarts om ze te laten onderzoeken. Daar werd duidelijk dat ze geen chip hadden en we ook niets meer over ze konden achterhalen. Inmiddels zijn de meisjes gechipt en voorzien van een naam. Ook heeft de dierenarts een leeftijd geschat. Sarah en Carmen. Qua bouw zouden het zusjes kunnen zijn, dus voor nu zijn we daar vanuit gegaan. Carmen is een knuffelpoes. In het begin is ze wellicht even van slag maar daarna vraagt ze om aandacht. Carmen heeft een mooi hoofdje. Ze kroelt hem graag tegen je hand om om aandacht en kusjes te vragen. Ze zijn nog nooit buiten geweest en dat willen we dan ook zo houden. Hun mens had speciaal voor de poezen het tuintje afgezet, zodat ze niet in gevaar konden komen. Wij zullen ervoor zorgen dat de poezen voor ze mogen verhuizen volledig geent zijn, zodat een adoptant daar het komende jaar geen omkijken naar heeft.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), FIV & FelV test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen inclusief import.

De katten worden uitgegeven in een Ferplast Atlas 10 boxje. Deze wordt door de adoptant betaald, we rekenen de inkoopprijs door  (17,50 euro). De adoptant kan ervoor kiezen de box terug te sturen en krijgt dan 15 euro van het aankoopbedrag terug.

De administratiekosten die wij in rekening brengen is 25 euro per dier. Dat bedrag gebruiken wij voor de website, de huur van ons pand, telefoon en internetkosten, gas, water, licht, registraties bij de RVO, NVWA, EHerkenning en allerlei andere zaken waar we mee te maken hebben.

Na aankomst in Nederland worden de dieren door ons geïmporteerd. Ook wordt de eerste chipregistratie door ons gedaan. De adoptant moet de chip na adoptie en ontvangst van de gegevens op zijn of haar eigen naam overschrijven.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver.

Carmen is Geadopteerd
03-10-2018
vrouw
mix
normaal, ca 4kg
goed
lief, aanhankelijk, mensgericht
Nederland

Nee, binnen houden of afgesloten tuin balkon
Kan met andere katten?
Heeft een andere kat nodig?
Kan met honden?
200,- adoptiebijdrage, 25,- administratiekosten