Home » Special Case Berto – 2 is Geadopteerd in Spanje

Soort/Kleur   mix
 Grootte   groot
 Gezondheid   heupen
 Karakter   lief met mensen, beetje brommerig met andre honden
 Land van herkomst   Spanje (3)

UPDATE UIT HET ASIEL: Update Berto. Berto is echt al veranderd en veel blijer dan in het begin.

Berto is gewoon een lieve oude sukkel die we graag buiten het asiel zijn laatste jaren zouden willen laten slijten. Hij heeft zo nu en dan wat viezigheid in zijn ogen, dat is goed te verhelpen. Hij is wat brommerig naar andere honden, hij wil gewoon lekker een beetje rust. Hij kan het wel, maar het is dan belangrjik dat je een goede introductie hebt en de boel begeleidt. Helaas heeft Berto ook slechte heupen. Een grote hondenkwaal, maar een adoptant moet daarmee om kunnen gaan. Het wordt zoeken naar een speld in de hooiberg, maar we gaan zoeken voor hem! Berto is dol op mensen! Mensen doen zijn lieve, trouwe hondenhart goed.

Berto komt bij een herder vandaan. Hij leefde daar als bewaker van de geiten en schapen en lag altijd op de grond. Of hij aan de ketting lag weten ze in het asiel niet, maar hij had zeker geen zacht bedje. Er zijn duidelijke sporen van een hard leven op zijn lijf gevonden, dat is ook de reden dat hij niet teruggegeven zal worden aan de oude eigenaar.

Berto werd gevonden op straat, waar hij heel langzaam slenterde. Het asiel kreeg een bericht en is hem gaan halen. Eenmaal in het asiel bleek dat hij in hele slechte staat was. Hij kon niet op zijn benen staan en lag in zijn eigen vuil. Het was een zielig hoopje hond met z´n dikke poten en lieve kop.

In het asiel kreeg hij medische verzorging en hij knapte al snel wat op. Hij begon weer te lopen en hij bleek een hele lieve zachte hond te zijn. Met mensen is hij heel gezellig. Met andere honden ook, maar het is wel een echte mastin die graag even laat zien dat hij er is. Hij ligt vaak uren in de zon op de uitkijk.

Voor Berto wordt gezocht naar een rustige familie met een behoorlijke tuin of stukje grond (omheind). Hij is gewend aan boerderijdieren. Berto is al een iets oudere hond en hoeft niet meer hele einden te wandelen.

Een tijdje geleden kwamen onze donaties aan in het asiel. Een vrijwilliger was die aan het uitzoeken en Berto lag daarbij om toezicht te houden of het selecteren wel goed verliep. We hadden grote zachte manden voor de oudere honden toegestuurd. Er werd er eentje voor hem op de grond gelegd. Hij snuffelde eraan en ging ernaast liggen. Hij kent het niet. In zijn kennel ligt hij ook niet op een deken. Als mens wil je graag dat ze dan zacht gaan liggen maar dat moet hij nog leren.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabies, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Is al in Nederland/Belgie   nee
 Buitenruimte nodig   ja
 Kan met andere honden  Berto vindt één wel genoeg, maar het moet kunnen met begeleiding
 Heeft andere hond nodig   nee