Home » Archie is Geadopteerd

Archie is Geadopteerd

Archie leefde bij een asociale familie met veel kinderen in een klein huisje. De kinderen pestten hem veel en hij had er geen veiligheid en rust. Op een dag beet hij iets van zich af en dat is waarschijnlijk ook zijn redding geweest, hij moest weg. Maar... hij belandde in het gemeenteasiel en dat is nou ook niet echt een veilige plek voor een klein kereltje. Hij is inmiddels meegenomen naar de kleinschalige opvang, waar hij wat tot rust kan komen van alle avonturen die deze lieve jongen achter de rug heeft. Hij heeft wat wantrouwen in de mens gekregen en daar zal in het kleinschalige asiel aan gewerkt worden, maar hou er rekening mee dat hij een rugzak heeft. Het kereltje heeft ruimte nodig, geen gepest meer, vertrouwen krijgen en herwinnen en niet meteen van alles moeten. Het gaat goedkomen met hem, zeker bij de juiste mensen.

Archie wordt door de mensen uit het kleinschalige asiel omschreven als een "good boy" en "lovely". Hij doet het knap. Inmiddels is hij ook goed bekend met de man des huizes en wil hij daar ook best graag even mee knuffelen.

Inmiddels is Archie aangekomen in Nederland. Het is een ongelofelijk lief hondje, hij doet alles voor een aai. Archie zou het het aller fijnste vinden om lekker een eigen mens te hebben. Hij zit inmiddels een tijdje in een ervaren gastgezin en daar heeft hij al ongelofelijk veel geleerd. Hij kan nu goed overweg met alle maten honden, katten, kinderen, hij vind het allemaal prima. Archie is zo trots op zijn jas. De eerste dag dat het kouder was liep hij te rillen van ellende. We troken hem een jas aan en die wil hij liever niet meer uit doen. Zo fijn vindt hij het. Trots met zijn staartje omhoog loopt hij ermee door weer en wind. Archie heeft een heel dun vachtje, dus we snappen dat wel. Archie houdt ook enorm van tuttelen en prutsen. Van troetelen en frunniken kan hij eigenlijk ook geen genoeg krijgen. Hij is dol op wandelen. Hij vindt zijn nieuwe wereld zo mooi. Hij geniet ervan en is een dankbare jongen.

Archie ging ook gezellig mee uit eten. Dat deed hij geweldig! Hij mocht tussen zijn fostermens en één van de tafelgenoten lekker op een warm dekentje op de bank zitten. Hij vond het geweldig. Hij genoot van iedere aai die hij van iedereen kreeg. Inclusief de ober. Hij pakte iedereen in. Slapen doet hij heel erg graag lekker warm bij je. Hij is een echt gezelligheidsdiertje. Zijn wereld bestaat uit jouw aandacht en dat doet hij het liefst dag en nacht. Hij slaapt gewoon en stoort je niet. Overdag moet hij soms een tijdje alleen blijven. Dan blaft hij even als je weggaat en is daarna stil. Je wordt uitbundig begroet. Hij sloopt niets en kan gewoon lekker loslopen.

Adoptiebijdrage is inclusief entingen, chip, rabiës, Europees paspoort, sterilisatie / castratie (tenzij expliciet anders aangegeven bij kenmerken), 4D test SNAP test (negatief, tenzij anders aangegeven bij Bio) reis naar Nederland + verplichte administratieve handelingen.

Daarnaast regelen wij de import van de honden, adoptanten hoeven dus geen UBN nummer aan te vragen bij de RvO. De honden krijgen een veiligheidstuigje mee naar huis. Dit tuigje wordt na gebruik teruggestuurd naar de stichting, zodat het gebruikt kan worden voor een volgende hond. Voor de tuigjes rekenen wij 17,50. Het tuigje mag twee maanden gebruikt worden en daarna behouden of retour gestuurd worden. Na retour ontvangen van het tuigje krijgt de adoptant 15 euro retour.

Adopteer een poes of hond uit het buitenlandse dierenasiel bij Stichting Zilver. Wij werken samen met geselecteerde dierenasielen in verschillende landen. De asielen hebben een castratieprogramma, bieden hun dieren medische zorg en liefde. Er wordt niet met de dieren gefokt. Lokaal geven onze partners voorlichting om het dierenleed te verminderen. Wij bieden hen een eerlijke prijs voor hun dieren en sturen ze regelmatig donaties in goederen of extra financiële ondersteuning, zodat er meer rust komt voor de mensen en dieren daar.

Archie is Geadopteerd
07-04-2021
man
mix