Home » Oorlog in de Oekraïne

Oorlog in de Oekraïne

OORLOG IN OEKRAINE, HELP ONS SHELTERFRIENDS UKRAINE HELPEN.

24 februari 2022 valt Rusland de Oekraine binnen. Stichting Zilver probeerde de afgelopen weken honden weg te krijgen uit het asiel Shelter Friends - Ukraine, helaas is de import regelgeving zo streng dat het evacuëren van dieren maanden tijd nodig zal hebben. Wij zijn er tot ons grote verdriet niet in geslaagd op tijd dieren weg te krijgen uit het gebied.

Ruim 600 honden en honderden katten vertrouwen op de liefdevolle zorg van Marina en haar team. De dieren worden onder erbarmelijke omstandigheden van straat gehaald. Het asiel probeert ze zo goed en zo kwaad mogelijk een eerlijke kans te geven door ze onderdak en een volle buik te geven en als het lukt, een reis naar een veilig huisje. Doordat Oekraine geen Europese lidstaat is kost het uitreizen naar Europa ongeveer 4 maanden voorbereidingstijd en heel veel geld.

Het is lastig het land met donaties te bereiken. Wij kregen gisteren al bericht dat de prijzen voor alles nu heel snel stijgen. Toch moeten de dieren gevoerd worden. De verzorgers doen er alles aan wat ze kunnen om de dieren zo goed en veilig mogelijk te houden. Wij willen ze daarbij steunen en kunnen dat op dit moment alleen met geld. Met geld kan het asiel voer blijven kopen, en hout om de ergste kou weg te stoken.

Om de buikjes van de honden te voeren is er per dag ruim 70 kilo rijst en slachtafval nodig. Die rijst moet gekookt worden, daar is brandstof voor nodig. Het geld dat wij inzamelen zal op dit moment vooral voor dit soort basale benodigheden worden gebruikt. De prijzen zijn inmiddels meer dan verdubbeld.

Help Stichting Zilver alsjeblieft helpen. We verwachten dat er nog meer dieren op straat zullen komen te staan. Oorlogsslachtoffers die hun huis zijn kwijtgeraakt door bombardementen, gevluchte baasjes en andere ellende. Wij zullen donateurs primair via onze Facebook pagina (https://www.facebook.com/stichtingzilver) op de hoogte houden.

Doneer alsjeblieft, NL32 ABNA 0857 4555 40 tnv Stichting Zilver ovv Hulp shelterfriends Ukraine of via Tikkie (klik op deze link)