Home » Corona virus treft ook de dieren

Corona virus treft ook de dieren

De wereld is de afgelopen weken totaal op zijn kop gezet door het corona virus. Daardoor hebben wij ons ook bij Stichting-Zilver aan moeten passen. Hoe? Dat lees je hier.

Op het moment dat corona een heftige omvang aannam binnen Europa, zat het grootste deel van ons bestuur in Spanje. Daar bezochten wij de asielen, voor zover dat nog mogelijk was. We spraken de medewerkers van Asoka Orihuela en Asoka Castalla. Helaas heeft het bezoek aan Asoka San Vicente niet meer plaats kunnen vinden. Het vervolgbezoek aan Asoka Orihuela en de geplande bedank-lunch voor de vrijwilligers en medewerkers van dat asiel werd al eerder gecanceld. Ook in verband met corona. De totale lockdown die werd afgekondigd heeft ervoor gezorgd dat wij versneld naar huis (in Nederland) zijn gegaan.

Dieren die al in de opvang in Nederland zijn:

Per direct heeft het bestuur besloten dat de veiligheid van onze opvanggezinnen voorgaat op de plaatsing van de dieren die al in Nederland zijn. Dit houdt in dat we de komende periode weer zullen starten met de intakegesprekken (die hebben vanwege de onzekere situatie even stil gelegen). Maar, dieren zullen nog niet worden uitgeplaatst. Wij vragen adoptanten begrip voor deze situatie en wij zijn onze gastgezinnen enorm dankbaar dat zij deze verlengde zorgtaak op zich willen nemen.

Dieren die nog in het buitenland zitten:

Op dit moment is het niet mogelijk om dieren vanuit Spanje naar Nederland te halen. Dit geld ook voor de meeste andere Europese landen. Er zijn enkele landen waaruit het nog wel mogelijk is om dieren naar Nederland te halen, maar omdat wij niet uitplaatsen kiezen we ervoor om op dit moment te wachten tot transport vanuit Spanje weer mogelijk is. Er zullen wel intakegesprekken plaatsvinden, maar adoptanten zullen langer geduld moeten hebben voor hun dier in Nederland kan zijn. Op dit moment is het onzeker hoe lang het zal duren. Wij willen het asiel graag ontlasten aangezien de kittenperiode eraan komt. Om die reden zullen wij versneld voedsel en andere hulpprojecten op gang zetten.

Wat kan jij als geïntereseerde of donateur doen?

Stichting Zilver zal te maken krijgen met extra kosten. We hebben de dieren langer in de opvang en de opvangkosten lopen daarmee door. Per kat hebben we ongeveer €35,- kosten per maand. Per hond ongeveer €50,-. Via de doneerbutton op onze website kun je een extra donatie overmaken en we zijn blij met iedere cent die wordt gestort op NL32 ABNA 0857 4555 40 tnv Stichting-Zilver. Wij hebben een ANBI status, je donatie is aftrekbaar.

Als je een extra donatie over wilt maken voor het asiel, vermeld bij je donatie dan svp dat het een donatie voor Spanje betreft. Ook kun je items aanschaffen in onze splinternieuwe webshop.

Wij willen iedereen bedanken voor de steun, de hulp en het vertrouwen. Wij zullen ons best doen om onze opvangdieren én het asiel zo goed mogelijk te helpen in deze onzekere periode.